lørdag 25. juli 2009

Utrikningslag a'la Nummis

Lørdag 11.juni var det en MEGET overrasket mann som fikk se 15 staute karer vandre over tunet i det den kommende brudgommen sto og knuste betong med slegga. Jeg var nemlig helt sikker på at hvis det skulle bli noe utdrikningslag på meg, så ville det bli den siste uka før bryllupet i og med at forlover Arne er i full jobb i Bergen. Så var det bare å sette i gang med coladrikkinga mens jeg tok på meg en fengen gul t-skjorte med påskriften "Hjelp jeg gifter meg."

Først var det co-cart kjøring på Lista der jeg likegodt gikk av med seieren. Mange skyldte på bilen, mens jeg velger å legge skylden på føreren... Arne maste hele tiden om at vi måtte skynde oss for å rekke fallskjermhoppinga, strikkhoppinga og værre ting, men jeg skjønte fort at det kom til å bli en meget hyggelig dag uten de største sprella. Tennis ble nemlig den neste aktiviteten, noe jeg alltid har hatt lyst til å prøve. Med unntak av Arild og Eirik hadde ingen tatt i en tennisrackert, men det ble overraskende bra spill etter hvert. Brudgom og forlover stakk av sted med seiren i double-turneringen.

Rune opptråtte som en forlover han og! På familiehytta hadde han rigget til med partytelt (fullt anlegg, prosjektor og Rock Band!). Ivar, som er profesjonell pil og bue-maker stilte med 6 buer og mange ble hektet av presisjonsskytinga. Vi hadde ett godt grillmåltid, spilte fotball- og badmintonkamper, sto på vannski og fisket. En perfekt Numme-dag!

Thomas var ganske sjokkert over hvor lite "utdritnig" som fant sted i dette laget. Thomas kommer nemlig fra Lyngdal og der er det en helt annen kultur enn hva Farsundsgjengen har lagt seg til. Og takk for det! Tusen takk til alle som var med og gjorde dette til en uforglemmelig dag. Og spesielt takk til Arne (og Rune)! Bilder: Lars Kristian og Thomas


Nils Edvin

Ingen kommentarer: